вівторок, 1 вересня 2020 р.

Н.БАЙГУШ "ЛІТНЄ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ З ГЕТЕ-ІНСТИТУТОМ"

Чи можна у період карантинних обмежень зібрати понад 350 вчителів та викладачів німецької мови з Європи, Азії та Африки в одному місці, щоб разом ділитися професійним досвідом та навчатися новим підходам до викладання іноземної мови? Гете-Інститут Німеччини взявся за реалізацію саме такого амбітного плану і запропонував педагогам з різних куточків світу долучитись до програми підвищення кваліфікації Fortbildungssommer 2020: digital. Сюзанне Бекер, Ренате Кьол-Кун, Зігрід Завельсберг і Катаріна Тімм – члени команди тренерів із Гете-Інститутів у Берліні та Мюнхені – розробили 40-годинну навчальну програму для освітян, а також спланували онлайн-програму культурних заходів. Програма передбачала три навчальні фази: робота на онлайн-платформі Moodle і вивчення курсу за вибором, відвідування онлайн-семінарів, лекцій і участь у баркемпі та заключна фаза, – реалізація спільного дослідницького міні-проєкту. Пройшовши попередній відбір, успішні апліканти отримали можливість долучитися до програми підвищення кваліфікації та обрати один курс із 14 курсів методико-дидактичного і країнознавчого характеру, які розкривали підходи до викладання німецької мови для різних вікових груп, а також знайомили учасників програми з цифровими інструментами і проєктними методами навчання. Наприклад, відповідно до своїх професійних інтересів я обрала курс «Методика і дидактика викладання німецької мови для підлітків».
Навчання на курсі було дуже інтенсивне, адже з перших днів керівники курсу Алексанра Обрадовіч і Паті Рамішвілі запропо¬нували групі з 28 педагогів з України, Італії, Польщі, Угорщини, Кіпру, Лівану, Узбекистану, Індії та багатьох інших країн змістовний методичний навчальний матеріл із цікавими завданнями, а також відкритий майданчик для обміну досвідом та продуктивної дистанційної співпраці у групах. Під час опрацювання курсу вчителі поглибили свої знання про фізіопсихологічні особливості розвитку підлітків та їх способи вивчення нової інформації, ознайомилися з новими цифровими інструментами та методами викладання, а також заглянули у світ інтересів підлітків Німеччини.
Наступний етап навчан¬ня відбувався наживо і приніс дуже багато вражень і позитивних емоцій. Було надзвичайно приємно побачити керівників та учасників свого курсу, поспілкуватися онлайн із колегами з інших країн та разом обговорити питання, які цікавлять і хвилюють освітян по всьому світу. Під час занять слухачі поповнили свої методичні скарбнички багатьма креативними вправами, іграми та формами роботи з учнями, які вносять в урок різноманіття та підвищують навчальну мотивацію підлітків.
Не можу не згадати про дві динамічні та інтерактивні лекції, на яких із доповідями виступили викладачі з Німеччини та Австрії. Так, доктор наук, професор Вільного університету Берліна Міхаела Замбаніс та викладач Майк Вальтер із Народного університету району Фрідріхсгайн-Кройцберг (Берлін) презентували принципи перформативної дидактики і розповіли про свою книгу “In Motion: Theaterimpulse zum Sprachenlernen“, в якій, користуючись останніми відкриттями нейронауки та власною викладацькою практикою, доводять позитивний вплив рухової активності на уроці для вивчення іноземної мови. Лекція доктора наук, професора Томаса Штрассера із Віденського педагогічного університету була присвячена темі викладання іноземної мови під час дистанційного навчання. У ній професор Штрассер дав чудовий огляд ефективної організації процесу дистанційного навчання та поділився своїм баченням ролей освітян у сучасному світі.
Учасники також взяли участь у баркемпі (конференції, яка проходить у форматі обговорень, презентацій, тренінгів). Саме там я отримала змогу поспілкуватися у вільному форматі з іншими колегами на теми навчальних ігор та мобільного (електронного) навчання. На цьому продуктивному обговоренні завершився другий етап літнього навчання з Гете-Інститутом. Що ж далі? Як підсумок набутих знань і вмінь, учасники програми планують продовжити співпрацю. Зокрема, ми разом із колегами з Польщі та Литви розробляємо спільний міні-проєкт, який стосується використання цифрових інструментів для розвитку лексичної ти писемної компетентностей під час викладання німецької мови. На мою думку, професія вчителя – це завжди власний розвиток та навчання, адже лише зростаючи професійно та співпрацюючи з колегами, можна створити справді мотивуюче і успішне навчальне середовище для наших дітей.
Надія БАЙГУШ, вчитель іноземних мов Заліщицької державної гімназії

Немає коментарів:

Дописати коментар

«З ДНЕМ НЕЗАЛЕЖНОСТИ, ВЕЛИЧНА І СВЯТА, ІЗ ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ, КОХАНА УКРАЇНО!» Святкування 30-річчя відновлення Незалежности України в Заліщиках-2021

  У 30-у річницю проголошення Акту незалежности України, 24 серпня цього року, на заліщицькому майдані вранці відбувся благодійний забіг, ...